MIMI

فروشگاه فایل دانشجویی و دانش آموزی

تحقیق - اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی + تصاویر نمونه

تحقیق - اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی + تصاویر نمونه

 

لینک دانلود "  MIMI file " پایین همین صفحه 

 

تعداد صفحات "  124 "

فرمت فایل : "  word  "

 

 

فهرست مطالب :

 

فصل اول

شناخت

1-1 موضوع

1-1-1-تعيين گرايش و عنوان پروژه

1-1-2 –تعيين صورت مساله وتفسير مشكل

وضعيت اوليه                                       

وضعيت ثانويه

ارائه ايده

1-1-3- تعيين انتظارات كارفرما و محدوديت پروژه

1-1-4- تعيين استرات‍ژي و اهداف كلان پروژه

1-2 فرآيند برنامه ريزي

1-2-1- تعيين روند پروژه

1-2-3 تعيين منابع و روشهاي گردآوري اطلاعات

فصل دوم

2-1-1 تاريخچه محصول

2-1-2- زيبايي شناسي محصول

2-1-3-مشخصات كلي و عملكرد فني

غرفه هاي پيش ساخته

ويژگيهاي گروه استفاده گر

2-2-1 گروههاي مرتبط با محصول

گروه هاي معين استفاده كننده

صاحبان صنايع

2-2-3- فرهنگ، هويت و جايگاه اجتماعي استفاده گر

2-2-4- قدرت اقتصادي استفاده گر

2-2-5- نيازهاي زيبايي شناسي گروه استفاده گر

3-7- فرم و عملكرد

4-7- فرم و مد

2-2-6- فاكتورهاي انساني ( آنتروپومتري و ارگونومي )

ابعاد استاندارد

2-2-7- رفتار مصرف

الگوريتم استفاده از محصول

2-3- ويژگي هاي محيط استفاده

2-3-1 -تاثير متقابل و عملكرد

2-3-2- مسايل زيست محيطي و طراحي سبز

2-3-3- تاثيرات تخريبي محيط بر محصول

2-3-4- شرايط اقليم محيط

2-4- ويژگي هاي توليد

2-4-1- تيراژ توليد

2-4-2- مواد اوليه

2-4-3- توليد پذيري و فرآيندهاي توليد

2-4-4- مونتاژ و كنترل كيفيت

2-4-5- حمل و نقل و انبار

بسته بندي

خصوصيات فني و زيبايي شناسي بسته بندي

2-4-6- نصب

2-5- ويژگي هاي بازار مصرف

2-5-1- هزينه ها و قيمت تمام شده

2-5-2- ميزان نياز بازار

2-5-3- رقابت

2-6- نمونه هاي موجود

2-6-1- نمونه هاي مدولار

2-6-2- نمونه هاي زيبايي شناسي

2-7- تحليل و نتيجه گيري

2-7-1- توضيحات

2-7-2- ليست بايدها و نبايدها

فصل سوم : ايده پردازي و طراحي

 

بخشی از  فایل  :

 

 

فصل اول

شناخت

1-1 موضوع

1-1-1-تعيين گرايش و عنوان پروژه

 

درطي اين پروژه تلاش براين است تا روندي براي پيشبرد پروژه انتخاب شود تا به بهترين حالت مشكلات را برطرف نمايد؛ براين اساس و باتوجه به انتظارات استاد محترم راهنماي پروژه روند كلي پروژه بر اساس شناسايي و تفسيرمشكل به صورت كامل وهمچنين شناسايي گروه هاي استفاده كننده است كه درنهايت با اين بررسي وشناسايي كامل مشكل و شناسايي دقيق نيازهاي مشتري وآناليزكامل محصول نهايي براساس مسايل ارگونوميك وابعاد آنتروپومتريك،مسايل مربوط به فرم وزيبايي وآناليز استيتيك محصول،توجه به محصول در محيط استفاده وهمچنين در كنار محصولات ديگر در غرفه هاي نمايشگاهي و.....به ارائه طرح هاي متنوع بر اساس ليست بايدها پرداخته ودر نهايت از بين طرح هاي ارائه شده،طرح برتر انتخاب شده و پرزانته نهايي بر اساس اين طرح صورت پذيرد.

 

 

 

 

 

 

 

1-1-2 –تعيين صورت مساله وتفسير مشكل

 

 

نام توليد : غرفه هاي نمايشگاهي كه به تبادل اطلاعات و تكنولوژي مي پردازند و نه صرفا نمايش محصولي خاص.

مكان استفاده : نمايشگاهها كه در اين پرئژه محدود به نمايشگاه بين المللي تهران مي باشد.

طرح مشكل:

  • نداشتن قابليت استفاده مجدد.
  • انبارداري.
  • طريقه حمل ونقل.
  • نداشتن هارموني مناسب.
  • مشكل اتصال قطعات مختلف.
  • مشكل بودن هماهنگي سيستم روشنايي با سازه هاي فضايي غرفه.

7) زمان زيادي كه صرف اجرا و همچنين تخريب مي شود.

8) عدم تاثير بر محصولات نمايشي يا تبليغي.

 

وضعيت اوليه                                       

همانطور كه عنوان شد نمونه هاي موجود غرفه ها دونوع هستند : غرفه هاي پيش ساخته وخودساز.                       

در غرفه هاي پيش ساخته بيشتر از پيچ ومهره استفاده مي شود و مي توان  آنها را مجددا باز و بسته كرد .در اين غرفه ها ورقه هاي كف اجاره داده مي شود وبعضي بعداز استفاده آنها را آب كرده ومجددا مي سازند در اين نوع غرفه ها طراح براي طرح زدن از محدوديت هاي خاصي برخوردار است و تنها مي تواند در محدوده يكسري متريال و فرمهاي خاص در طرح خود استفاده كند.

در غرفه هاي خود ساز طرح ها از تنوع بيشتري برخوردار هستند و دست طراحان براي طراحي تقريبا آزاداست . در اين نوع غرفه ها از رنگ بندي هاي متنوع وشادي استفاده مي شود و همچنين فرمهاي مختلفي در آنها به چشم مي خورد از اين رو تماشاگر را بيشتر جذب مي كند؛مشكل بزرگ اين غرفه ها هزينه بري بالاي اينگونه غرفه هاست.

 

وضعيت ثانويه

اين غرفه ها مدولار هستند و به راحتي در مكان مورد نظر نصب شده و نيازي به تخريب ندارند زيرا داراي قابليت استفاده مجدد هستند.

با رنگ بندي وفرمهاي متنوع در پك هاي مختلف به مشتري عرضه مي شوند و به راحتي ميتوان اين غرفه ها را جابجا كرد به علاوه به مقدار زيادي در وقت و هزينه نيز صرفه جويي خواهد شد.

در اين نوع غرفه ها نيازي به نصب سيستم روشنايي نيست ، زيرا اين سيستم در ديواره ها سقف وكف تعبيه شده است كه اين مطلب نيز در چارت كلي وضعيت ثانويه نيز مورد بررسي قرار گرفته است.

 

ارائه ايده

مدولار كردن غرفه براي:

  • سهولت در امر اجرا.
  • سادگي جمع كردن غرفه ها در مدت زمان كوتاه.
  • سهولت در انبار داري .
  • حمل ونقل.
  • قابيت استفاده مجدد.
  • سهولت در توليد.
  • تلفيق ديواره،سقف،كف وساير امكانات.
  • امكان ايجاد فرمها و رنگهاي متنوع در پك هاي مختلف.
  • تعبيه كردن سيستم روشنايي در ديواره ها سقف وكف اين غرفه ها.
  • تيم طراحي ( گرافيست و طراحان ديگر)
  • تيم اجرا ( نجار و آهنگر متخصص در امر غرفه سازي) مي باشد.

مشخص كردن حيطه تخصص هاي مربوطه

براي ساخت يك غرفه نياز به متخصص هايي ازقبيل:

وجود گروههاي تخصصي مختلف در ساختار پيشبران صنعت نمايشگاه ، اين امكان را فراهم مياورد كه كليه گروهها در يك هماهنگي ارگانيك ، هدف ، استراتژي و ابزارها همگون و متوازن به صورت يك مجموعه عمل نمايند و يا آنكه هر تيم به صورت و بنا به ضرورت نياز مشتري دستور كاري مشخصي را دنبال نمايند.

-1-3- تعيين انتظارات كارفرما و محدوديت پروژه

 

برپاسازي غرفه ها به صورت سريع و در كوتاه ترين زمان ممكن.

دمونتاژ وجمع آمري غرفه ها به صورت سريع و در كوتاه ترين زمان ممكن.

سازه ها از نظر استيتيكي داراي شكل زيبا،شكيل و به روز هستند.

طراحي سازه هايي مناسب با قابليت گسترش .

امكان استفاده از مواد و متريال مختلف در كنار سازه هاي جديد.

امكان ايجاد ارتباط استيتيكي مناسب بين سازه با اجزاي ديگر غرفه.

به دليل دوام بالاي سازه ها امكان اسنفاده مجدد از آنها وجود دارد.

با طراحي مناسب در سازه هاي جديد امكان انبارداري مناسب وآسان وجود دارد.

از سازه هاي موجود مي توان در تمامي بخش ها استفاده كرد

مكان حمل و نقل آسان سازه ها وجود دارد

قيمت تمام شده با توجه به متريال مصرفي مناسب،پايين است

با طراحي مناسب در سازه هاي جديد امكان انبارداري مناسب وآسان وجود دارد.

 

1-1-4- تعيين استرات‍ژي و اهداف كلان پروژه

 

درطي اين پروژه تلاش براين است تا روندي براي پيشبرد پروژه انتخاب شود تا به بهترين حالت مشكلات را برطرف نمايد؛ براين اساس و باتوجه به انتظارات استاد محترم راهنماي پروژه روند كلي پروژه بر اساس شناسايي و تفسيرمشكل به صورت كامل وهمچنين شناسايي گروه هاي استفاده كننده است كه درنهايت با اين بررسي وشناسايي كامل مشكل و شناسايي دقيق نيازهاي مشتري وآناليزكامل محصول نهايي براساس مسايل ارگونوميك وابعاد آنتروپومتريك،مسايل مربوط به فرم وزيبايي وآناليز استيتيك محصول،توجه به محصول در محيط استفاده وهمچنين در كنار محصولات ديگر در غرفه هاي نمايشگاهي و.....به ارائه طرح هاي متنوع بر اساس ليست بايدها پرداخته ودر نهايت از بين طرح هاي ارائه شده،طرح برتر انتخاب شده و پرزانته نهايي بر اساس اين طرح صورت پذيرد.

 

 

1-2 فرآيند برنامه ريزي

1-2-1- تعيين روند پروژه

 

اهداف اصلي پروژه در اين رساله بر طرف كردن ايرادهاي اصلي  در محصولات موجود در بازار و بهينه سازي محصول بوده است . محصول مورد نظر ما كه سازهُ  نمايشگاهي است داراي اشكالات فراواني مي‌باشد ، در ضمن اين سازه هاكه به لحاظ ساخت در تمام مراحل ميتواند پروسه سريتري داشته باشد بايد دچاره تحولاتي اساسي در مراحل ساخت شود .البته اين نبايد به اين معني باشد كه ساخت تنها مورد اصلي در تفكر ماست بلكه اصلاح در مراحل طراحي ، طراحي ساخت و ساخت مي تواند به نتايج بسيار بهتري منتج شود . از سوي ديگر ايرادهايي كه مراحل نصب، بسته بندي ، جمع آوري ، مدولار نبودن و زيبايي شناسي در غرفه هاي نمايشگاهي به چشم مي خورد . اين نقاط ضعف مخصوصا" در بخش نصب و راه اندازي و جمع آوري بيشتر به چشم مي خورد . ارزشهاي افزوده نيز مبحث خاصي در طراحي و تعيين استراتژي ما در جهت روند پروژه دارد كه اين ارزشهاي افزوده مي تواند فاكتورهايي چون مدولار بودن ، استفاده ُ بهتر از فن آوريهاي جديد در پرزانته اطلاعات ، وسايلي چون LCD و صفحات پخش video projection   باشد در ضمن در روند پروژه  و بررسي سازه هاي قبلي و طراحي هاي جديد مي توان به تفكرات و نوآوريهاي فني و زيبايي شناسانه اي برخورد كه اگر با درايت از اين نكات كوچك استفاده مناسب را ببريم مي توان در نهايت به نتايج خوبي دست پيدا كرد .     

 

1-2--3 تعيين منابع و روشهاي گردآوري اطلاعات

 

با توجه به موضوع منتخب اين پروژه بهترين منبع تحقيقاتي غرفه هاي نمايشگاهي هستند كه در حال ساخت و اجرا هستند كه با بررسي اين غرفه ها به خصوص در زمان مونتاژ و برپاسازي غرفه ها و همچنين در زمان دمونتاژ و جمع آوري آنها،مي توان به راحتي يه شناسايي مشكلات عمده مربوط به كف سازي در غرفه ها پي برد.

به علاوه ساخت ،طراحي و اجراي غرفه ها تنها محدود به ايران ونمايشگاه بين المللي نيست وازمنابع تحقيقاتي ديگر در اين پروژه مي توان به غرفه هاي ديگري كه در نمايشگاه هاي مختلف دنيا وجود دارند اشاره كرد كه معمولا در طراحي وساخت اين غرفه ها ازجديدترين تكنولوژي روزدنيا براي ساخت استفاده مي شود كه اين درنهايت دست طراح را براي ارائه ايده هاي بديع و خلاقانه تر باز مي گذارد.

درنهايت منابع تحقيقاتي كاملي نيزبراي بررسي كامل نكات ارگونوميك ومسايل آنتروپومتريك درطراحي غرفه ها وجود دارد كه اين منابع شامل استانداردهاي جهاني مي شود كه درايران هم قابل اجرا و كاربردند.

 

 

 

 



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان
(شامل 5% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 7,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
74_546167_9180.zip2.9 MB